ElResum.cat

Tarragona

Diversos accidents greus han tingut lloc recentment, resultant en múltiples víctimes mortals i ferits. A les carreteres catalanes, un motorista de 52 anys va morir en una col·lisió a Castellbisbal, i la conductora d’un turisme va perdre la vida en un xoc frontal a Biure. Aquests sinistres eleven la xifra total de morts a la xarxa viària interurbana a 136 persones enguany, segons dades del Servei Català de Trànsit, que destaca la vulnerabilitat dels motoristes. Paral·lelament, als Pirineus francesos, quatre persones —un instructor de vol i tres alumnes de l’Escola Nacional d’Aviació Civil (ENAC)— van morir en estavellar-se la seva avioneta. A més, a Tarragona, l’explosió del dipòsit de gas d’un vehicle en una benzinera va provocar ferides a un menor, que va ser traslladat a l’hospital.

Davant l’alarmant augment de la sinistralitat a l’autopista AP-7, que enguany ha registrat 15 víctimes mortals —deu de les quals al tram de Tarragona—, el Servei Català de Trànsit i el Departament d’Interior, liderat per la consellera Núria Parlon, han impulsat un pla de xoc. Aquesta estratègia se centra especialment en els vehicles pesants, col·lectiu que acumula la majoria de morts. La mesura principal és la reducció de la velocitat a 100 km/h per a turismes i 80 km/h per a camions en el tram entre Calafat i Amposta en sentit sud, que s’aplicarà en un mes. El pla, amb una vigència inicial de sis mesos, també inclou la instal·lació de sis nous radars mòbils, l’increment de la vigilància amb helicòpters i drons, i la intensificació dels controls dels Mossos d’Esquadra sobre la fatiga, les inspeccions tècniques i els avançaments indeguts.