ElResum.cat

C-16

El trànsit durant el pont de la Puríssima ha estat especialment complicat a les carreteres catalanes, tant en l’operació sortida com en la de retorn. Dissabte, diversos accidents a l’AP-7 i la C-17 van provocar llargues cues, sobretot en direcció al Pirineu, agreujades per esdeveniments com la Fira de l’Avet d’Espinelves i el Mercat Medieval de Vic. L’operació retorn també va registrar congestions significatives, amb la C-16 com a via més afectada. A més dels incidents, l’elevat volum de vehicles crea les condicions ideals per als anomenats embussos fantasma, un fenomen explicat pel Servei Català de Trànsit que es produeix per frenades brusques en cadena i que afecta habitualment trams de l’AP-7 i les rondes de Barcelona. Segons l’expert Òscar Llatje, mesures com la velocitat variable podrien ajudar a mitigar aquestes congestions.

El Pont de la Puríssima ha provocat intenses complicacions de trànsit a les carreteres catalanes, tant en l’operació sortida com en la de tornada. Segons el Servei Català de Trànsit, dels 460.000 vehicles previstos per sortir de l’àrea de Barcelona, una part significativa ho va fer divendres, generant llargues cues principalment a la C-16, amb fins a 14 quilòmetres de retenció. Per a l’operació tornada de dilluns, s’espera el retorn de 250.000 vehicles, amb noves congestions a les mateixes vies, com la C-16 i la C-17, i també a l’AP-7 i la C-58, agreujades per diversos accidents i la boira. Per gestionar la situació, els Mossos han intensificat els controls i s’han habilitat carrils addicionals en vies clau com l’AP-7, a més d’aplicar restriccions a la circulació de camions.